Sfârșitul producătorilor INDIVIDUALI de automobile se apropie. ALIANȚA dintre Volkswagen și Ford scoate la iveală FRĂMÂNTĂRILE industriei auto

Publicat: 27/11/2018, 14:34
Actualizat: 25/03/2019, 23:24

Într-o manieră asemănătoare poate fi privită și predicția din 2015 a fostului director executiv al Fiat, Sergio Marchionne, de intrare într-o nouă eră a consolidării industriei auto, informează Reuters.

Firmele care au mizat odată pe un singur vehicul, la nivel global, caută acum avantaje în anumite nișe, cum ar fi SUV-urile hibride, camioanele de transport din America de Nord sau mașinile europene de oraș.

Trecerea la vehiculele electrice și autonome și războiul comercial îi forțează pe producătorii de automobile să construiască fabrici separate pentru Europa, Statele Unite și China, ceea ce contribuie la accelerarea tendințelor. La fel și în cazul emisiilor, după scandalul Volkswagen din 2015.

Producătorii auto au dorit mult timp să urmeze idealul lui Henry Ford de a folosi o singură linie de producție pentru a furniza pe piețele din întreaga lume, la cel mai mic cost posibil.

Acum companiile văd standardizarea anumitor tehnologii – în special motoarele și platformele pe care sunt construite mașinile – ca o potențială sursă de economii, folosind alte caracteristici pentru atragerea consumatorilor.

Ford și Volkswagen (VW) nu încearcă să fuzioneze, ci doresc să își împartă costurile reunindu-și forțele pe piețe și tehnologii unde au probleme, dar de unde nu doresc să se retragă.

După ce s-a luptat să facă bani din autoturisme în America de Sud, China și Europa, Ford a renunțat să se concentreze pe Mondeo ca model universal pentru toate țările și a abandonat noile proiecte de sedanuri.

În același timp, Volkswagen rămâne un jucător de nișă în segmentul profitabil de camioane pickup din SUA. În septembrie, compania a anunțat că va înceta să producă cunoscutul model Beetle, deoarece se pregătește să intre pe piața mașinilor electrice.

Alianța dintre Volkswagen și Ford indică frământările de acum ale industriei auto

Tendința este confirmată de abordări asemănătoare și din partea altor fabricanți. Honda și General Motors au fost de acord să împartă costurile de dezvoltare pentru automobile autonome, în timp ce Toyota și Mazda plănuiesc să urmeze Mercedes-Benz și Nissan în a folosi o fabrică în comun pentru piețele NAFTA. Land Rover caută o alianță în domeniul motoarelor.

Afirmația lui Sergio Marchionne, care a încetat din viață în luna iulie, face parte din motivele pentru care acționarii Ford solicită o regândire radicală a modului de acțiune pe plan global și pun accent mai mare pe profitabilitate.

Într-o prezentare din aprilie 2015, italianul a acuzat industria auto că pierde miliarde pe produse duplicate.

Marchionne a susținut că aproximativ jumătate din cheltuielile de investiții au continuat să dezvolte tehnologii precum motoarele cu patru cilindri, pe care clienții nu le pot distinge, de cele mai multe ori și care sunt percepute a fi mai puțin importante decât aspectul sau conectivitatea în cumpărarea unui automobil. „În general, cred că este rezonabil ca oamenii să încerce să stabilească alianțe pentru a avea acces atât pe piețe, cât și la tehnologii, pentru a reduce costurile de execuție”, a declarat acesta jurnaliștilor, la Târgul auto din Geneva din martie anul trecut.

Apariția autovehiculelor electrice și autonome, care schimbă focusul de marketing spre vehicule mai curate și mai inteligente, sporește credibilitatea alianțelor și a consolidării, a spus el.

Directorul executiv al Ford, Jim Hackett, are în vedere aceste comentarii, în condițiile în care mizează pe investiții în costisitoare tehnologii hibride și electrice.

Volkswagen trebuie, de asemenea, să reducă costurile de dezvoltare ale autoturismelor noi, în același timp încercând să aducă vânzările de vehicule cu emisii zero la aproximativ 30% din vânzările de autoturisme noi până în 2030, pentru a respecta noile reguli europene.

Pentru a atrage clienții din zona motorinei, directorul executiv al VW, Herbert Diess, vrea să vândă o mașină electrică pentru mai puțin de 20.000 de euro.

Acest lucru oferă posibilitatea Ford de a extinde alianța cu Volkswagen, de la vehiculele comerciale la mașinile pentru pasageri, ajutând VW să obțină mai multe economii în producție, cercetare și dezvoltare.

Alianța dintre Volkswagen și Ford indică frământările de acum ale industriei auto

Noii concurenți din China, sectorul tehnologic din SUA și nevoia de a accelera investițiile au determinat VW să renunțe la abordarea de a dezvolta totul în cadrul companiei.

„Avem nevoie de o creștere masivă a competențelor, a parteneriatelor și a achizițiilor noastre”, a spus recent Diess, identificând software-ul și condusul autonom ca domenii-cheie.

În martie anul trecut, cu câteva luni înainte de moartea sa, Marchionne a avertizat despre pericolul unei încălziri a cheltuielilor pentru sectorul mașinilor autonome, situație pe care a comparat-o cu dezvoltarea căilor ferate britanice în secolul al XIX-lea. „Cât de mult (capital) trebuie risipit pentru progres este o întrebare foarte bună … Nu există o singură companie feroviară care să fi construit rețeaua feroviară în Marea Britanie care să fie activă astăzi. Deși tehnologia a rezistat, „a fost supraexpusă, supraîncărcată, s-a cheltuit enorm, iar cele mai multe idei au eșuat economic”, a spus Marchionne. „Poate că trăim un proces similar„, a conchis acesta.

Foto: Hepta

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Momentul atacului din Crângași. O cameră de bord i-a înregistrat pe cei doi tineri...
Prințul Harry și Meghan Markle, probleme grave cu legea! Ducii de Sussex nu și-au plătit...
Fostul milionar din fotbalul românesc a ajuns sărac lipit pământului la 72 de ani! A...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
La 12 zile după nuntă, un tânăr din Indonezia a aflat că soția lui era...
Afacerea cu care s-au îmbogățit doi români întorși după 7 ani din Italia. Sebastian și...
Dieta CIUDATĂ a lui Michelle Obama, la 60 de ani! Alimentul la care a renunțat...
Au auzit strigăte disperate de sub pământ, iar când s-au apucat de săpat au dat...
Cine e, de fapt, bărbatul omorât în bătaie în Crângași! Breaking news
Monica Pop, noi detalii despre starea de sănătate a lui Florin Piersic. Care sunt șansele...
Top cele mai bombate posterioare! Vedetele își etalează trupurile în țările calde
Volkswagen dă startul precomenzilor lui Golf GTI. Cât costă acesta?
Iată cine este bărbatul ce l-a împuşcat pe premierul slovac. Este membru al Societăţii Scriitorilor...
Nouă ERUPȚIE COLOSALĂ pe Soare! S-a VĂZUT tocmai din...
România e obligată. Ordinul s-a dat de la UE. S-a stabilit un termen limită
Netflix pregătește marea surpriză. Mai sunt câteva ore
Cristina Cioran are un nou iubit, după despărțirea de tatăl fiicei ei. Ce planuri are...
Val polar în România! Anunțul îngrijorător al meteorologilor
Julia este hotărâtă să nu îi mai ierte greșelile lui Robi: „Vreau să îți spun...
Lavinia Pîrva, despre momentele dificile din mariajul cu Ștefan Bănică Jr.: ”A fost o perioadă...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Moșule, când e mai bine să mă însor, mai devreme sau...
(P) Iată ce monitor gaming se caută în 2024
×